Thursday 2 February 2012

Alhamdulillah...

Assalammualaikum wbt.................

Alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulillah....tiada kata-kata yang dapat aku gambarkan melaenkan ku panjatkan kesyukuran padaMu ya Rab. Sesungguhnya aku amat bersyukur, kenapa? mengapa?

Kadang-kadang tiada alasan yang perlu untuk kita panjat kan kesyukuran pada Allah SWT kan....sentiasalah bersyukur padaNya walaupun hanya seketika cuma...

Bila hati di sentuh, bila hati diketuk oleh hidayahNya, masyaAllah..indah rasanya...lebih indah dari segalanya...

Dalam hidup ini, kita sebagai manusia sering alpha dan lalai...dalam erti kata laen nya leka dengan nikmat dunia tanpa kita sedar kita sudah jauh melupakan akhirat yakni alam yang kekal...

Sedar atau tidak bahawasanya dunia ini sementara cuma dan nikmat yang di pinjam kan kepada kita adalah sementara untuk kita gunakan sepenuhnya atau 'fully utilised' bagi mengumpul seberapa banyak pahala buat bekalan di akhirat kelak....

Ya, kita tidak lah hanya mengejar ukhrawi dan duniawi kita abaikan....yang pentingnya bagaimana kita menyeimbangkan segalanya....itu yang di namakan 'wasatiah'...aku juga begitu, cuba menyeimbang kan keperluan duniawi dan ukhrawi...sebelum ini sememangnya aku lalai dan leka mencari nikmat dunia...leka dengan segala macam perkara yang semakin palsu, leka dengan syurga dunia yang hanya menyesatkan....subhanaAllah, sesungguhnya aku malu padaMu ya Rab....astaghfirullah....

Tapi, alhamdulillah aku bersyukur maseh diberi peluang oleh Mu ya Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Pemurah...Kau memberi hidayah dan petunjuk padaku dari segenap sudut...ya hati ini kosong sebelum ini, walaupun luaran nya aku gembira aku suka dan aku ketawa...tapi masyaAllah di dalam hanya Kau yang mengetahui segalanya...

Kini, aku berusaha untuk menjadi muslimah yang jati yakni muslimah yang sebenar-benar dalam erti kata laen yang melakukan segala suruhanNya dan meninggalkan segala laranganNya...baek dari segi pakaian, tutur kata, ibadatku padamu ya Allah...insyaAllah, walaupun terkadang terlupa tapi ingat Allah sentiasa bersama hambaNya yang ingin dekat padaNya....

Sentiasa lah mengingati Nya dan berdoa, sesungguhnya Allah itu maha mengetahui segalanya...

Wassalam~

No comments:

Post a Comment